Zuchex Ev ve Mutfak Eşyaları Fuarı 14 Eylül’de Kapılarını Açıyor
Sektörün dünyanın 3., Avrupa’nın ise 2. büyük fuarı Züccaciye Derneği’nin (ZÜCDER) desteğiyle düzenlenen Zuchex Konut ve Mutfak Eşyaları Fuarı, 14 Eylül’de kapılarını açmaya hazırlanıyor. ???????
ZÜCDER’den yapılan açıklamaya göre, 12 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan mutfak branşının kalbinin attığı Zuchex Konut ve Mutfak Eşyaları Fuarı, 14 Eylül Perşembe günü TÜYAP’ta 33. kez başlayacak. 17 Eylül Pazar gününe kadar sürecek olan fuar, dünyanın 3., Avrupa’nın ise 2. büyük fuarı olma özelliğini taşıyor.
Geçen yıla göre artış gösteren Zuchex’te 150’den fazla ülkeden 1.200 marka ve 45.000 kişi bir araya gelecek. Bölümün çatı derneği ZÜCDER’in düzenlediği Zuchex’te 100 bin metrekare kapalı alana sahip 14 salonun tamamı doldu, fuarın bahçesinde açılacak stantların tamamı tükendi.
Açıklamada görüşlerine yer verilen ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, ağırlıklı olarak Çinli ve Mısırlı alıcılara odaklanacaklarını belirtti. Şubenin 2022 yılında toplam 6,12 milyar dolar ihracata karşılık 1,47 milyar dolar ithalat yaparak 4,65 milyar dolar dış ticaret fazlası verdiğini anlatan Öksüz, “Böylece sektörümüzün dış ticaret fazlası yüzde 98 arttı. son 10 yılda ve son 5 yılda yüzde 64. “Türk ekonomisine ciddi katkılar sağlıyoruz. Bu yıl da hedefimiz 7 milyar dolarlık ihracat. Yaşadığımız felaketler sonucunda ihracatımız azalsa da geçen yılın üzerinde bir performans sergiliyoruz. ihracat.” sözlerini kullandı.
Öksüz, Zuchex ile bu yıl en az 2 milyar dolarlık iş hacminin gerçekleşmesini beklediklerini belirterek, “Züccaciye ve mutfak eşyası sektörümüzdeki Türk üretici, ürün kalitesi ve hizmet açısından iyi bir noktaya geldi. Bugün ‘Made in’ Türkiye birçok pazarda tercih edilen marka haline geldi.Sektörün ihracat kilogram birim fiyatı son 5 yılda yüzde 13,8 artarak 2022’de 3,95 dolara ulaşırken, ihracatta ilk 4’te İngiltere, Almanya, İtalya ve Fransa yer alıyor. en çok ihracat yaptığımız ülkeler arasında yer alıyor.” değerlendirmesini yaptı.
Dünyanın en büyük ithalatçı ülkeleri sektörün odağında
Mesut Öksüz, dünya cam ev eşyası ithalatının yüzde 28’ini oluşturan ABD pazarında Türkiye’nin yüzde 1’in altındaki payının ülkeyi sektör için hedef pazar haline getirdiğini vurguladı. Kanada, Hong Kong ve Japonya gibi dünyanın en büyük ithalatçıları arasında Türkiye’nin payının yüzde 1’in altında olduğunu belirten Öksüz, bunun bu ülkelere ihracata ağırlık verilmesi gerektiğinin bir göstergesi olduğunu kaydetti.
Öksüz, Rusya Federasyonu’nun dünya ithalatçıları listesinde 9’uncu sırada yer aldığını ve bu ülkenin coğrafi olarak da Türkiye’ye yakın olduğunu hatırlatarak, şöyle devam etti:
“2018-2022 yılları arasında ortalama yüzde 20 artan Rusya’ya ihracat, 2021-2022 ortasında yüzde 29 arttı. Züccaciye sektörü olarak bu pazara ihracatımız artarken Rusya’ya özel bir zirve düzenledik. Mısır ile iyileşen ilişkilerin ardından ihracat hızlandı.Mısır’a 2022 yılında yaklaşık 200 milyon dolar ihracat yaptık.Mısır en çok ihracat yaptığımız 10. ülke konumunda.İhracatımızı 2023 yılında yüzde 50 artırmayı planlıyoruz. fuarın hedeflerimize de katkı sağlayacağını düşünüyorum. Bir kez daha dünyanın en büyük ihracatçısı olan Çin hedef pazarlarımızdan biri. Kalite çalışmalarımızda bu pazarı da büyütme hedefimiz var. Yıl içinde Çin’de sektörümüze yönelik düzenlenen fuarda ilk kez Türkiye adı altında bir alan daha sektörümüzün bu pazardaki çabasını gösteriyor.”
sultanhisar-haber.xyz