Ekonomi

NTSB Reagan Ulusal Havalimanı’ndaki ramak kala kazayı araştıracak

Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu (NTSB) Cuma günü yaptığı açıklamada, Çarşamba günü Reagan Washington Ulusal Havaalanında American Airlines (NASDAQ:AAL) uçağı ile küçük bir uçağın neredeyse çarpıştığı kazayı soruşturacağını duyurdu.

Federal Havacılık İdaresi (FAA), bir hava trafik kontrolörünün American Airlines’ın 2134 sefer sayılı Airbus A319 uçağının kalkış iznini, bir Hawker Beechcraft Super King Air uçağının karşı piste iniş izni alması nedeniyle aniden iptal etmek zorunda kaldığını bildirdi. Reagan Ulusal Havalimanı ABD’nin en işlek pistine sahip olmasıyla biliniyor.

FAA Yöneticisi Mike Whitaker Perşembe günü yaptığı açıklamada “Olayı derinlemesine araştıracağız” dedi. American Airlines Cuma günü yaptığı açıklamada güvenlik ve mürettebatının profesyonel davranışlarına olan bağlılığını ifade ederek FAA ve NTSB soruşturmalarında tam işbirliği teklif etti.

NTSB, Ocak 2023’ten bu yana ABD havacılık güvenliği ve hava trafik kontrol personeli eksikliğinin etkisiyle ilgili sorunları gün ışığına çıkaran birkaç ramak kala olayını aktif olarak inceliyor.

Bu eksiklikler uçuşlarda gecikmelere ve artan güvenlik endişelerine yol açmıştır. Hava trafik kontrolörleri şu anda zorunlu fazla mesai ile karşı karşıya ve yetersiz personel seviyeleri nedeniyle birçok tesiste haftada altı gün çalışıyorlar. FAA, yeni kontrolörlerin işe alımını ve eğitimini hızlandırmak için 43 milyon dolar talep ediyor ve yeni dinlenme gereklilikleri için bastırıyor.

Personel sıkıntısı nedeniyle FAA, Ekim 2024’e kadar New York City bölgesindeki sıkışık havalimanlarında minimum uçuş gerekliliklerini azaltmak zorunda kalmıştır. Bu önlem, havayolu şirketlerinin kendilerine tahsis edilen kalkış ve iniş slotlarını kaybetmeden daha az uçuş gerçekleştirmelerine olanak tanıyor. Havayolu şirketlerinden bu muafiyetin bir yıl daha uzatılması yönünde bir talep gelmiştir.

NTSB, Şubat 2023’te meydana gelen bir başka kazanın olası nedenini belirlemek üzere 6 Haziran’da bir duruşma planladı. Bu olayda, bir FedEx (NYSE:FDX) kargo uçağı ile bir Southwest Airlines (NYSE:LUV) jeti Austin, Teksas’ta neredeyse çarpışıyordu.

FedEx Boeing (NYSE:BA) 767, kötü görüş koşullarında çarpışmayı önlemek için Southwest uçağı üzerinde bir geri dönüş manevrası yapmak zorunda kalmıştır. NTSB Başkanı Jennifer Homendy geçen yıl yaşanan bu olayı değerlendirirken, uçakların birbirlerine yaklaşık 115 feet yaklaşarak feci bir kaza olabilecek durumdan kıl payı kurtulduklarını belirtti.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu