Ekonomi

Erken Rezervasyon Altın Çağını Yaşayacak

TATİLBUDUR İLE TATİLİ DEĞİL, ÖDEMEYİ 6 AY ERTELE

Seyahat operatörü bölümünün büyükoyuncularından Tatilbudur; 1.2 milyonun üzerinde konuğa tatil tecrübelerinde aracılık ettiği 2022 Turizm Sezonu’nu değerlendirirken 2023 Turizm Dönemi için de öngörülerini paylaştı. Ekonomik tablo içerisinde yılın kazananının turizm kesimi olduğunu belirtirken, bölümün kazanan eser kümesini ise “Her Şey Dahil” konsept olduğunu açıkladı. Erken rezervasyonun avantajını deneyimleyen tüketicininyeni yıl için erken rezervasyon ön taleplerini beklenenden evvel yaptığını vurgulayan TatilBudur CEO’su Onur Otruş, 2022 yılında geçen seneye oranla tüm kategorilerde yüzde 155’lik büyüme kat ettiğini ve 2023 yılında gayelerinin 1.5 milyon konuk olduğunu açıkladı.

Tatilbudur CEO’su Onur Otruş, Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Barış Nefesoğlu, Operasyon ve Kontrattan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Kemal Çubuk’un değerlendirmeleriyle turizm bölümünün ve tatilbudur’un 2022 değerlendirmesi ile 2023 gayeleri açıklandı.

Tatilbudur CEO’su Onur Otruş, ”Türkiye’nin 56 vilayetinde 500’den fazla acentesi ve 2.500 seyahat danışmanı ile hizmet veriyoruz. Bilhassa son 5 yıla baktığımızda 2018-19’u referans yılları olarak görüyoruz. Olağanlaşma süreçlerinin akabinde 2022’nin 2021’e nazaran daha geniş hacimli bir yıl olduğunu düşünüyoruz. Gerek yatırımlarımız, gerek iş geliştirme ve AR-GE çalışmalarımızla büyüme kaydettiğimiz bir yılı geride bırakıyoruz. 2022 Ekim’de yıllık amacımız olan 1.2 milyon konuğun üzerine çıktık. Ciro olarak tüm kategorilerde yüzde 155 büyüdük. 2023 için maksadımız 1.5 Milyon turist. Antalya’daki otel yatırımlarımıza devam ediyoruz.” dedi.

Turizm Kesimi Dijitalde Yeni Bir Boyuta Geçiyor

Turizm dalında dijital dönüşümün ivme kazandığını belirten Tatilbudur Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Barış Nefesoğlu “Tatilbudur olarak internet marka içerikli aramalarda yüzde 53 büyüme ilesektörde birinci 2’de yer alıyoruz. 2021 yılına nazaran Kıbrıs, yurt dışı ve kültür çeşitlerinde yaşanan ağır talep artışı ilgili kategorilerde yüzde 328 bir artış gözlemledik. Satışlarımızın yüzde 40’ını online kanallardan yapıyoruz, davet merkezi hizmetlerimizle birleştiğinde online kanallardan satışların hissesi yüzde 85 civarında. Bu nedenle kesimde öncü marka olarak teknoloji odaklı dönüşüm sürecindebu sene öncelikle tüketici gereksinimlerini tahlil ederek web sitemizi yeniledik. 2022’nin en düzgün taşınabilir uygulaması seçilen ve 200.000 etkin kullanıcısı bulunan uygulamamızıda yeni özellikler ve dizaynıyla 14 Kasım’da müşterilerimize lanse etmenin heyecanını yaşıyoruz. Akıllı asistan ve daha bir çok yeni projede yılbaşına kadar TatilBudur müşterilerinin beğenisine sunacağız.” dedi.

Tatil için Birikim Yapmaya Gerek Yok; Erken Rezervasyon ile hayallerinizdeki tatilinizin tadını çıkartın…

Operasyon ve Kontrattan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Kemal Çubuk ise tüketici nezdinde erken rezervasyonun kıymetine değindi. 2022 yılında erken rezervasyon tecrübesi ile avantaj yaşayan tüketicinin erken rezervasyon ön taleplerini beklenenden evvel yaptığını belirtti. Çubuk: “Pandemi periyodunda karavan, yat üzere butik konseptler ön plana çıksa da 2022’nin enflasyonist ortamında kesim büyüdü ve kesimin kazananı ‘Her Şey Dahil’ konsept oldu. Ulaşım, konaklama, yeme-içme, cümbüş üzere tüm kesimler birleştiğinde tüketicinin tercihi yeniden güvenlik ve sıhhat faktörleri eşliğinde her şey dahile döndü. Erken rezervasyon ile 2022’nin başında alınan tatilin bedeli dönem içinde 3 kat arttığını gören konuklarımız 2023 için telaşlı ve istekli. Yani erken rezervasyon yatırımcısına kar getiriyor.” dedi.

Yine maliyetler konusuna değinen Çubuk; “2022 yılında olan enflasyonist etkinin 2023 yılında da devam edeceğini gözlemliyoruz. Oteller, geçen yıldan farklı olarak Avrupa ve diğer pazar fiyatlarına da euro cinsinden 12-20 aralığında değişen zamlar yaptılar. Bunlara bakıldığında Kasım ayından sezona kadar oluşan otel maliyet enflasyonunun kendi iş ortaklarımızdan elde ettiğimiz verilere göre 92 olduğunu ölçümledik.” tabirleriyle örneğin 5 Yıldızlı her şey dahil bir otele ödenilen fiyatın ortalama 25 ini işçi maliyeti oluşturduğunu, Ocak ve Temmuz’da gelen artırımlarla patrona olan maliyet artışının 81 olarak gerçekleştiğini tabir etti.

TatilBudur ile Kesimde Birinci: Tatili Artık Al 6’ay Ertele

Sektörde bir birinci olarak Tatilbudur alınan fiyat için 6 ay erteleme, 12 aya varan taksit imkanı ve 3 güne kadar şartsız iptal hakkı üzere avantajlar sunuyor. Alınan tatil neredeyse dönüşte ödeniyor.

Tatil Vazgeçilmez Bir İhtiyaç

Yurt dışından İngiltere, Orta Avrupa ve Rusya’nın turizm dalını hareketlendirdiğini, iç pazarın ise turizm dönemini uygun değerlendirdiğini belirten Çubuk: “Özellikle pandemi ve sonrası dikkatimizi çeken en önemli detaylardan birisi tüketicilerin artık tatil olgusunu eskiden olanın aksine herhangi bir kriz anında ilk vazgeçilen biraz da lüks olarak görülen harcamalar grubundan çıkararak önceliklendirilen ve her türlü koşulda ihtiyaç görülen ve kolay vazgeçilmeyen harcamalar sınıfına sokmaları oldu. 2023’te Pazar çok daha hareketli olacak.” dedi.

Seçim Tatil Alışverişi Motivasyonunu Etkilemeyecek

Tatil alışverişini son dakikaya bırakanların bütçelerini zorlayacağını vurgulayan Çubuk; “Bugüne kadar Türkiye’de seçim gündemi turizm ekonomisini olumsuz etkileyen unsur olmuştur. Seçimin tarihi belli bile olsa insanlar seçim stresi ile o tatil alışverişini yapmıyorlar ya da erteliyorlardı. Satın alma motivasyonunu düşüren bu olay bu sene tersine dönecek. Çünkü erken rezervasyon yapan tüketici 3 kat kar edecek. 2 çocuklu 4 kişilik bir ailenin 5 yıldızlı otelde 5 gecelik tatili 8 Bin TL’den başlıyor. Bu fiyat sezonda minimum 3 kat artacağını.” belirtti.

2022’nin Kazananı Antalya; 2023 için Ege Atağa Kalkacak

Çubuk: 2022 özelinde Türkiye’nin en talep gören destinasyonunun Antalya olduğunu tabir etti. TatilBudur’da yaz otelleri içindeki satış hissesinin yüzde 54’ten yüzde 66’ya çıktığını belirtirken 2023’te iç pazar dağılımının değişeceğini ve Ege’nin öne çıkacağını düşündükleri söyledi.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

istanbul evden eve nakliyat
kartal evden eve nakliyat
istanbul eşya depolama
Başa dön tuşu